Από την Βάσω Κουτσοβούλου
Μπορεί οι σταρ του καλλιτεχνικού κόσμου να μπαίνουν συνήθως στα σπίτια μας μέσω της οθόνης, των social media και των περιοδικών, τελευταία όμως, με τις κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές να μπαίνουν σε.. καραντίνα και τα κόκκινα χαλιά των βραβειακών events να παραμένουν τυλιγμένα στα ντουλάπια, οι celebrities φαίνεται να έχουν βάλει στόχο να τρυπώσουν και στις κάβες μας!
Πάρτε για παράδειγμα επιτυχημένα brands, όπως η τεκίλα Casamigos, με το όνομα του George Clooney, ή και το Aviation American Gin του Ryan Reynolds, προϊόντα που αγοραστήκαν από την Diageo για μερικά δισεκατομμύρια! Αξίζει να αναφέρουμε επίσης τον δημοφιλή ηθοποιό των «Ghostbusters», Dan Aykroyd, που συνεργάστηκε με τον καλλιτέχνη John Alexander για τη δημιουργία της special βότκας Crystal Head, αλλά και την Cincoro Tequila, πίσω από την οποία φιγουράρει το όνομα του Michael Jordan.
Βέβαια, το φλερτ του καλλιτεχνικού στερεώματος με το αλκοόλ δεν είναι κάτι νέο και δεν μιλάμε, φυσικά, για την κατανάλωσή του --εκεί δεν πρόκειται περί φλερτ, άλλωστε αλλά περί σταθερή σχέσης--, αλλά για την παραγωγή του. Αρκετοί καλλιτέχνες ασχολήθηκαν με την παραγωγή κρασιών, για παράδειγμα, όπως ο Gerard Depardieu που αγόρασε το οινοποιείο του στον Λίγηρα το 1988. Τα τελευταία χρόνια, όμως, ξεπετάγονται με γοργούς ρυθμούς πολλά καινούργια celebrity wine brands, φαινόμενο όχι τυχαίο: ενώ παγκοσμίως επικρατεί μία γενικότερη αναστάτωση και αβεβαιότητα, που έχει επηρεάσει και τον καλλιτεχνικό κόσμο, κάποιοι από αυτούς κατάφεραν, λανσάροντας το δικό τους κρασί, να προβληθούν και να παραμείνουν στο προσκήνιο, τραβώντας πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας.
Στον τομέα του κρασιού, πάντως, η σχέση αστέρων – ετικετών θα μπορούσε να διαχωριστεί σε δύο κατηγορίες. Αυτοί που επενδύουν σε αμπελώνες και οινοποιεία, όπως ο Francis Ford Coppola με το ομώνυμο οινικό brand της Καλιφόρνια, αλλά και το Miraval Estate των Brad Pitt και Angelina Jolie στην Γαλλία, είναι μία περίπτωση. Η δεύτερη αφορά αυτούς που χτίζουν συνεργασίες με ήδη υπάρχοντα οινοποιεία, δημιουργώντας την δική τους σειρά κρασιών, με το όνομά τους για σφραγίδα στην ετικέτα. Εδώ παρατηρείται και η μεγαλύτερη κινητικότητα, με το «άθλημα» να είναι αρκετά πιο εύκολο, αφού απαιτεί σαφώς μικρότερη επένδυση τόσο σε χρήμα όσο και σε χρόνο κι αφοσίωση.
Ενδιαφέρον έχει, πάντως, το ότι πολλοί από τους… celebrity «οινοποιούς» επιλέγουν για βάση τους την παγκοσμίου φήμης γαλλική περιοχή της Προβηγκίας, που ειδικεύεται στο ροζέ κρασί, είδος στην κορυφή των παγκόσμιων οινικών trends με πολύ μεγάλη δυναμική στις λίστες των ευπώλητων. Τρανταχτά ονόματα όπως η διάσημη Αυστραλέζα pop icon Kylie Minogue (συνεργάζεται εδώ και 2 χρόνια με την ομάδα της Benchmark Drinks) λάνσαρε φέτος ένα premium ροζέ Προβηγκίας, διευρύνοντας την γκάμα κρασιών της (περιλάμβανε ένα Sauvignon Blanc και ένα Merlot), ενώ πρόσφατα λάνσαρε το δικό της ροζέ και η Sarah Jessica Parker σε συνεργασία με την Invivo (το δοκιμάσαμε εδώ).
Παράλληλα, ο δημοφιλής Αμερικάνος ράπερ Post Malone μπαίνει δυναμικά στον οινικό κλάδο, δημιουργώντας το δικό του ροζέ Προβηγκίας με την ονομασία «Maison No. 9» (με την πολύτιμη βοήθεια του οινοποιού Alexis Cornu), ενώ η Cameron Diaz και η Katherine Power συνεργάζονται στην παραγωγή vegan κρασιού, έχοντας ήδη στα ράφια ένα Ισπανικό λευκό και ένα ροζέ (Προβηγκίας, φυσικά), με την κυκλοφορία του κόκκινου της σειράς να αναμένεται σύντομα. Για να μην μακρυγορούμε, σε μια λίστα που περιλαμβάνει ονόματα όπως αυτά του John Malcovich («Les Quelles de la Coste»), του Jon Bon Jovi και του γιου του, Jesse, («Hampton Water», με τη συμβολή του Gerard Bertrand) και του Idris Elba («Chateau Sainte Marguerite»), ίσως εν τέλει οι μόνοι που ξεχωρίζουν είναι περιπτώσεις σαν αυτή της superstar Mary J. Blige, που επιλέγει Ιταλία (το οινοποιείο Fantinel Winery), για να λανσάρει την limited σειρά «Sun Goddess Wines», με ένα Pinot Grigio κι ένα Sauvignon Blanc, αλλά και το top model, Cara Delevingne λάνσαρε πρόσφατα το δικό της premium Prosecco, από το κτήμα Foss Marai του Valdobbiadene, περιοχή αναφοράς για την παραγωγή του ιταλικού αφρώδους.
Διαπιστώνουμε λοιπόν πως η τάση των Celebrity Wines δεν απομακρύνεται καθόλου από τις τάσεις των best sellers, με πρωταγωνιστική περιοχή την Προβηγκία και αφρώδη κρασιά όπως το Prosecco και η σαμπάνια να ακολουθούν. Είναι άραγε προϊόν των οινικών τους προτιμήσεων αυτές οι επιλογές, ή η ασφάλεια που έρχεται με την έτοιμη αναγνώρισή τους που λειτουργεί ως μαγνήτης; Θα ήθελα, πάντως, πολύ να δω έναν σταρ να επενδύει σε μια μικρή, άγνωστη αμπελουργική περιοχή, δίνοντάς της την ευκαιρία να γίνει κι αυτή ένας νέος αστέρας στο οινικό στερέωμα – κάπως έτσι δεν ξεκίνησαν, άλλωστε κι οι ίδιοι;