Ήταν η χρονιά που, κατά πως φάνηκε, ο κάθε κάτοικος σ’ αυτόν τον πλανήτη αποφάσισε να φτιάξει το δικό του ψωμί. Ήταν όμως και η χρονιά που οι μεγαλύτεροι σεφ του κόσμου μπήκαν στο σαλόνι μας. Η χρονιά που η υψηλή ζαχαροπλαστική άνοιξε ένα μαγαζάκι δίπλα μας, η χρονιά που τα βραβευμένα cocktails βγήκαν από τα bars για να έρθουν στο σπίτι μας. Η χρονιά που οι παρέες έγραψαν ιστορία συνθέτοντας καινοτόμα προϊόντα που επανεφευρίσκουν την παράδοση, η χρονιά που παραδοσιακές συνταγές βρήκαν ξανά το δρόμο τους στην αλλόκοτη καθημερινότητά μας. Γιατί, αν μη τι άλλο, ήταν μια αλλόκοτη χρονιά.
Για εμάς εδώ στο αθηνόραμα Umami, ήταν και μια χρονιά που υπογράμμισε ακόμη περισσότερο κάτι που ξέραμε πάντα: ότι η γεύση είναι καταφύγιο, με τον ίδιο τρόπο που είναι και όχημα. Μια δύναμη που μπορεί να μας βοηθήσει να ταξιδέψουμε στον χρόνο, αλλά και να γυρίσουμε τον πλανήτη ολόκληρο. Είτε ανατρέχοντας στις γευστικές αναμνήσεις που μας διαμόρφωσαν, είτε φεύγοντας μπρος, προς νέες μαγειρικές κατακτήσεις, που συμπυκνώνουν στη μπουκιά τους τη γεύση του κόσμου. Ανατρέχοντας, λοιπόν, σ’ αυτήν την τόσο αλλόκοτη χρονιά σταχυολογούμε ακριβώς αυτό: τις γεύσεις, τις τάσεις, τα προϊόντα και τις αφίξεις, τις ανακαλύψεις αλλά και τις αναμνήσεις, που μας βοήθησαν να συνεχίσουμε να κοιτούμε μπροστά, γεμίζοντας το 2020 με νοστιμιά.
Χρόνια πολλά!
Έρευνα και κείμενα από τους: Ντίνα Γκρουμούτη, Βάσω Κουτσοβούλου, Δέσποινα Μπαράκη, Ιωσήφ Πρωϊμάκη, Μαριαλένα Χατζηνικολάου
Ψωμί από τα χέρια μας
Αν το lockdown είχε μυρωδιά, αυτή σίγουρα θα ήταν ενός φρεσκοψημένου ψωμιού! Την αιτία θα ψάξουμε στις ατελείωτες ώρες στο σπίτι, την τάση στο υγιεινό, ίσως και μια αρχέγονη ανάγκη αυτάρκειας και σπιτικής θαλπωρής που ξυπνάει ένα ζεστό καρβέλι ψωμί - το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι βάλθηκαν να ζυμώνουν και η παρασκευή ψωμιού αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής απασχόληση στην κουζίνα της καραντίνας. Τα social media κατακλύστηκαν από φρεσκοψημένα καρβέλια κάθε είδους και… βαθμού δυσκολίας, από της φίλης που έπιανε για πρώτη φορά ζυμάρι μέχρι επώνυμων chefs -αυτοί, μάλιστα, σε μια κούρσα συναγωνισμού για το πιο βαρύ και υγρό sourdough. Είδαμε τη μαγιά να εξαντλείται από τα σούπερ μάρκετ, γίναμε εξπέρ στα κατάλληλα αλεύρια, τα πιο ευφάνταστα μείγματα, μάθαμε τι σημαίνει προζύμι βασιλικού και δεν μένουμε πια άναυδοι όταν ακούμε για προζύμι 40 ή 60 ετών… Δεν το λες και κακό. Ν.Γ.
Kykao Reverse Engineered – Μπύρα ή κρασί;
Πριν από τρία χρόνια, πέντε φίλοι από την Πάτρα αποφάσισαν να αναστατώσουν την ελληνική σκηνή της μπύρας και σ’ αυτή τη σύντομη, αλλά μεγάλη διαδρομή που έχει γράψει έκτοτε η Kykao, με κάθε βήμα της κάνει ακριβώς αυτό. Νέο τους πόνημα, η σειρά Reverse Engineered επιχειρεί να εξομοιώσει τα χαρακτηριστικά του κρασιού, ακολουθώντας όμως τις τεχνικές της μπύρας, με τέσσερις διαφορετικές ετικέτες: Rosé, Assyrtiko, Malagouzia και Champagne. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και το γευστικό προφίλ ακροβατεί ανάμεσα σε μπύρα και κρασί, με άρωμα που θυμίζει φρούτα και λουλούδια, αλλά γεύση και υφή που «φωνάζουν» μπύρα. Εξέλιξη της σειράς αυτής είναι και οι ετικέτες Plethora, όπου οινοποίηση και ζυθοποίηση συνδυάζονται, με βασικό χαρακτηριστικό την συνεργασία: ο Νορβηγός ζυθοποιός Kjetil Jikiun και η Σόλο αλλά και τα οινοποιεία Παρπαρούση, Τετράμυθου και Ρούβαλη, συνέβαλαν με τεχνογνωσία, δρύινα βαρέλια, μούστο, ή απλά όρεξη για κουβέντα και πειραματισμό, παράγοντας ένα συναρπαστικό προϊόν που ξεχωρίζει (και) για την τόλμη του. Β.Κ.
Αστεράτες κουζίνες στην πόρτα μας
Το take away και το delivery, δυο εκφράσεις συνδεδεμένες με φαγητό «καθημερινό», πέρασαν για πρώτη φορά σε άλλο επίπεδο, απέκτησαν γαστρονομικό ενδιαφέρον και όλα δείχνουν ότι αυτό ήρθε για να μείνει. Με ένα τηλεφώνημα μπορείς πλέον να στρώσεις στο σπίτι σου ένα τραπέζι με ποιότητα έως και fine dining πιάτα, που άλλοτε μόνο στη σάλα του εστιατορίου μπορούσες. Οι περιστάσεις και το lockdown οδήγησαν αστεράτα ονόματα σαν τη «Μ. Βρεταννία», το «Matsuhisa Athens», το «CTC» ή την «Cookoovaya» ν’ ανοίξουν τις κουζίνες τους, και βραβευμένους σεφ σαν το Αλέξανδρο Τσιοτίνη και τον Αστέριο Κουστούδη να ετοιμάζουν gourmet «ταπεράκια» για ένα premium take away. Κάποιες προτάσεις μάλιστα, όπως αυτή της Μ. Βρεταννίας, δεν περιορίζονται μόνο στο καλό φαγητό, αλλά ολοκληρώνουν την take away εμπειρία με όμορφα σερβίτσια, ενώ στην κατηγορία βάζουν και άλλες απολαύσεις, όπως το θρυλικό «Afternoon Tea» που σέρβιρε το Winter Garden του ξενοδοχείου. Είναι βέβαιο ότι στον κατάλογο θα συνεχίσουν να προστίθενται ονόματα κι εμείς να έχουμε την ευκαιρία για ένα δείπνο στο σπίτι που θα σπάζει τη ρουτίνα, ή θα γιορτάζει τις χαρούμενες στιγμές μας με λίγο έξτρα στιλ. Ν.Γ.
Το αλκοόλ των stars
Ως το πιο καυτό business trend των αστέρων αποδείχθηκε το αλκοόλ τη φετινή χρονιά, μια χρονιά που βρήκε stars της μεγάλης οθόνης, του μουσικού στερεώματος, αλλά και της πασαρέλας, χωρίς κόκκινα χαλιά, συναυλίες και fashion shows για να απλώσουν τη λάμψη τους. Έτσι, ονόματα όπως αυτά του Idris Elba, της Cara Delevingne, της Mary J. Blige και του Snoop Dog βρήκαν ευκαιρία να φωτογραφηθούν λανσάροντας τα δικά τους αλκοολούχα brands, η Sarah Jessica Parker μπήκε στο παιχνίδι της οινοποίησης με ένα πολύ ενδιαφέρον ροζέ, η Cameron Diaz βρέθηκε μπροστάρης στο trend των φυσικών κρασιών και ο Brad Pitt ενίσχυσε την κολεξιόν του με μια ροζέ σαμπάνια, αξίας $350 ανά φιάλη. Κι όλα αυτά στον απόηχο του deal των $610 εκατομμυρίων που προσέφερε η Diageo στον Ryan Reynolds για την αγορά του Aviation Gin, αλλά και του αντίστοιχου για την τεκίλα Casamigos του George Clooney, που αναμένεται να κάνει τον χολιγουντιανό θρύλο πλουσιότερο έως και κατά $1 δισεκατομμύριο… Ι.Π.
«Αλφαβητάρι Ελληνικής Γαστρονομίας» του Γιώργου Πίττα
Ένα νέο γαστρονομικό λεξικό από τον Γιώργο Πίττα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Γαστρονομικές Κοινότητες Ελλάδος», με στόχο να ταξιδέψουμε στη γαστρονομία όλης της Ελλάδας. Κατά τη διάρκεια του lockdown, ο συγγραφέας αναγκάστηκε να σταματήσει τα ταξίδια του και έχοντας πλέον τον απαραίτητο χρόνο συγκέντρωσε και ταξινόμησε το πλούσιο υλικό του στήνοντας το δικό του «Αλφαβητάρι». Πρωταγωνιστές του βιβλίου αυτού είναι οι τόποι, τα προϊόντα, τα εδέσματα, τα πρόσωπα, και τα δρώμενα που χαρακτηρίζουν τον τρόπο ζωής μας. Ο Γιώργος Πίττας, μπλέκοντας διαφορετικά πεδία όπως η Αρχιτεκτονική, η Κοινωνιολογία, η Ιστορία κ.ά., μπλέκει στα λήμματα τις ιστορικές αναφορές με τη σύγχρονη πραγματικότητα, αναζητώντας την ταυτότητα της αυθεντικής Ελλάδας. Δ.Μ.
«Σώστε τα κρασιά του 2019»
Μια έκκληση που έγινε σύνθημα, η αγωνία των ανθρώπων του κρασιού για το απόθεμα του 2019 εν όψει του τρύγου του 2020 ήταν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα της χρονιάς. Με εστίαση και φιλοξενία κλειστά σε παγκόσμιο επίπεδο, τα περισσότερα οινοποιεία έπρεπε να υποδεχτούν τον τρύγο του 2020 με περιορισμένο διαθέσιμο χώρο, τόσο στις δεξαμενές όσο και στις αποθήκες. Αυτό, σε συνδυασμό με την γενικευμένη αβεβαιότητα της χρονιάς, δημιούργησαν μια δύσκολη εξίσωση σχετικά με τις ποσότητες που θα μπορούσαν να διαχειριστούν και να πουλήσουν. Σε απάντηση στην πρόκληση αυτή, ο οινικός κόσμος κάλεσε τους οινόφιλους να στηρίξουν την κατά γενική ομολογία εξαιρετική εσοδεία του ’19, ενώ η πλειοψηφία των παραγωγών οινοποίησαν μικρότερες ποσότητες σταφυλιού σε μια προσπάθεια να ελέγξουν τον αποθηκευτικό χώρο. Η μικρότερη παραγωγή σε συνδυασμό με την για άλλη μια χρονιά καλή ποιότητα του σταφυλιού έδωσαν τον κατάλληλο χρόνο αλλά και το πείσμα στους οινολόγους να αφοσιωθούν στην παραγωγή των κρασιών. Κι έτσι, εμείς οι απλά αναμένουμε να φτάσουν στα ποτήρια μας κι άλλα εξαιρετικά κρασιά. B.K.
Καπνιστό χέλι, η νέα τάση στα deli
Δύσκολα έβρισκες φέτος αξιόλογο εστιατόριο που να μην το είχε εντάξει κάπου στο μενού του. Το καπνιστό χέλι είναι ο νέος σολομός! Έχει αναδειχτεί διεθνώς σε deli πρώτης γραμμής, με παρουσία στα πιάτα καταξιωμένων chefs και τρανό παράδειγμα τον Mauro Colagreco στο δείπνο των Χρυσών Σκούφων του 2020. Είναι δύσκολο να μην σε κατακτήσει αυτή η εκλεπτυσμένη, βουτυράτη θαλασσινή γεύση με τις ευγενικές νότες καπνίσματος. Και όμως, μιλάμε για ένα προσιτό και ελληνικό προϊόν, που μπορεί να σταθεί και να αναδείξει κάθε τραπέζι, ενώ στα χέρια των chefs γίνεται και βάση για σύνθετες δημιουργίες. Το χέλι που εκτρέφεται παραδοσιακά και μεταποιείται στη χώρα μας είναι υψηλής ποιότητας και είναι περιζήτητο σε χώρες που το καταναλώνουν συστηματικά, όπως η Ιταλία. Το καπνιστό χέλι που παράγεται στην κάθετη μονάδα εκτροφής και επεξεργασίας χελιού του Β. Γείτονα στο Ψαθοτόπι της Άρτας είναι εξαιρετικής ποιότητας και εκτιμάται ιδιαίτερα σε καλά εστιατόρια, όχι μόνο δικά μας αλλά και του εξωτερικού. Ν.Γ.
«Wee Beastie»: το πεντάχρονο θηρίο της Ardbeg
Τον καλπασμό της προς τα υψηλότερα κλιμάκια του ποιοτικού σκοτσέζικου επιβεβαίωσε για άλλη μια φορά η Ardberg, με το θρυλικό αποσακτήριο του Islay να παρουσιάζει φέτος ένα νέο label, που ήρθε να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στα Ardbeg TEN και Uigeadail. Ένα διαβολάκι μόλις 5 ετών, το Wee Beastie συνδυάζει τα πιο ανάλαφρα στοιχεία της γευστικής πολυπλοκότητας των δυο θεματοφυλάκων του σκοτσέζικου brand, στρογγυλεύοντας την καπνιστή τους ένταση και προσφέροντας μια φιλική για τον πρωτάρη, εξαιρετική πρόταση εισαγωγής στα καπνιστά ουίσκι, που λειτουργεί ταυτόχρονα κι ως μια πολύ ευπρόσδεκτη, πιο easy going προσθήκη για το ράφι των φανατικών του είδους. I.Π.
Ένας Wine Master στο σαλόνι μας
Η ανάπτυξη νέων ικανοτήτων ή το ακόνισμα παλιών, ήταν ίσως η ευγενέστερη από τις ενασχολήσεις με τις οποίες γεμίσαμε τον χρόνο μας στις άδειες μέρες του (πρώτου κυρίως) lockdown. Και ο δοκιμαζόμενος κλάδος των Ελλήνων οινοποιών (βλ. «Σώστε τα κρασιά του ’19») ήταν μία μονάχα από τις αφορμές για να εντρυφήσουμε λίγο παραπάνω σε έναν από τους απολαυστικότερους πρεσβευτές της ελληνικής γεύσης. Για όσους, δε, αποφασίσαμε φέτος να χαρούμε λίγο περισσότερο κρασί στο σπίτι, ο Κωνσταντίνος Λαζαράκης, Master of Wine και επιδραστική προσωπικότητα στον ελληνικό και διεθνή χώρο του κρασιού, φρόντισε να μας κάνει την διαδικασία λίγο πιο αποδοτική, βοηθώντας μας να εμβαθύνουμε στο τι, το πώς και το γιατί της απόλαυσης. Μεταφέροντας με εύληπτο και κατανοητό τρόπο τις βαθιές του γνώσεις γύρω από το κρασί και τις ιδιαιτερότητές του, τα video webinars του κυρίου Λαζαράκη μας ταξίδεψαν στην γεωγραφία του ελληνικού κρασιού, για να αποκαλύψουν τα μυστικά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής, σε μια πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, με την υπογραφή της σχολής κρασιού WSPC. I.Π.
«KYANO»: Το ελληνικό «μπλε τυρί»
Τρία χρόνια δοκιμών προηγήθηκαν, με ταξίδια σε ειδικευμένα τυροκομεία κυρίως της Γαλλίας και πειραματισμών με το team Γάλλων τυροκόμων που πρόσφεραν την εμπειρία τους, μέχρι ο Μιχάλης Αρβανίτης να καταλήξει στη συγκεκριμένη συνταγή. Φέτος, όμως, το πρώτο ελληνικό «μπλε τυρί» έγινε πραγματικότητα και κέρδισε μια σταθερή θέση στο τραπέζι μας, γιορτινό και μη. Ένα «επικίνδυνα» νόστιμο τυρί, που ωριμάζει παραμένοντας σε ειδικά διαμορφωμένους υπόγειους θαλάμους του τυροκομείου για 3 μήνες, μέχρι να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη των μυκήτων, το «ΚΥΑΝΟ» απλώνει όμορφα στο στόμα τη μεστή του γεύση, με ωραία αίσθηση γάλακτος και πιο ήπια ένταση «μούχλας» από τα γνωστά μπλε τυριά, χωρίς να ξεφεύγει από την κατηγορία. Καλοφτιαγμένο, ολοκληρωμένο, νόστιμο και με «ελληνική ταυτότητα» - την οποία οφείλει κατά μεγάλο μέρος στην πρώτη ύλη του, το κατσικίσιο γάλα – είναι ένα τυρί της κατηγορίας των εκλεκτών μπλε, με μεγάλα περιθώρια εξέλιξης. Ν.Γ.
«35Ν»: Ο παράλληλος της τσικουδιάς
Όταν χρησιμοποιούσαν το «2020 – Year to Remember» ως υπογραφή της ετικέτας τους, οι Γιώργος Μαρκουλάκης, Παντελής Φανουργάκης και Ηλίας Μελισσουργός σίγουρα δεν είχαν στο μυαλό τους τις αναγνώσεις που θα είχε το σλόγκαν τους στο τέλος αυτής της χρονιάς. Αυτό που είχαν στο μυαλό τους, πάντως, ήταν να παράξουν μια υποδειγματική τσικουδιά, εφαρμόζοντας αυστηρές τεχνικές απόσταξης σε προσεκτικά επιλεγμένους καρπούς κρητικού σταφυλιού, με σκοπό να φυλακίσουν στις κομψές, διάφανες φιάλες τους την μακρά ιστορία και την ατόφια παράδοση που συμβολίζει το εμβληματικό απόσταγμα της Κρήτης – του νησιού που βρίσκεται στον 35ο παράλληλο. Το πάθος τους εκφράστηκε στις τέσσερις διαφορετικές ετικέτες της «35Ν»: Την πολυποικιλιακή, από επιλεγμένους κρητικούς καρπούς, που φέρει καθάρια την κλασική μορφή της τσικουδιάς όπως την έχουμε γνωρίσει στις καλύτερες εκφράσεις της, τη Syrah και τη Moscato, που διατηρούν στη γουλιά τους τα χαρακτηριστικά ομώνυμων ποικιλιών, και την Τσικουδιά με Μέλι, που με την ντελικάτη, γεμάτη θυμαρίσια αρώματα, μελένια υπογραφή της, φιλοδοξεί να «καθαρίσει» το αγαπημένο αλκοολούχο ρόφημα από τα σημάδια της κακοποίησης των περασμένων δεκαετιών. I.Π.
Ξεσκονίσαμε τα ειδικά κουζινικά μας
Η ειδική συνθήκη του περισσότερου χρόνου στο σπίτι φέτος, πολύ σύντομα μεταφράστηκε σε περισσότερο χρόνο για μαγειρική, που με τη σειρά του έδωσε σκυτάλη σε περισσότερο χρόνο να εξερευνήσουμε τις μαγειρικές μας εμπνεύσεις, αλλά και το μαγειρικό μας οπλοστάσιο. Έτσι, ρακλέτ, φοντί, κρεπιέρες, μίνι barbeques, ακόμη και οικιακές συσκευές για μαλλί της γριάς βγήκαν από το πίσω μέρος του ντουλαπιού και βρήκαν ξανά τη θέση τους στον προβολέα της τραπεζαρίας ή του σαλονιού, φέρνοντας λίγο παιχνίδι στα τσιμπολογήματά μας και θυμίζοντάς μας πως η διαδικασία του φαγητού μπορεί να είναι τόσο «νόστιμη» όσο και το φαγητό το ίδιο - πράγμα ιδιαιτέρως εύκολο όταν μιλάμε για ακραίες θερμιδικές απολαύσεις όπως αυτές του λιωμένου τυριού… Ι.Π.
Η (μικρή) παύση του vegan
Νέα vegan παντοπωλεία, καινούρια vegan εστιατόρια, φιλόδοξα vegan μενού από βραβευμένους σεφ, μέχρι και κατεψυγμένο vegan γύρο, συσκευασμένο και έτοιμο για το σπίτι είδαμε να φέρνει η φετινή χρονιά στους πρώτους μήνες της, με την Ελλάδα να υποδέχεται ορμητικό το πιο δυναμικό διατροφικό trend σε ολόκληρο τον κόσμο. Ύστερα, ο κόσμος σταμάτησε για λίγο να γυρνά. Όμως, ακόμη κι αν η συζήτηση μεταστράφηκε κι ο βιγκανισμός έφυγε από την πρώτη γραμμή των διατροφικών μας προτεραιοτήτων, δεν χωρά αμφιβολία ότι θα τον δούμε ξανά να θεριεύει στη χρονιά που έρχεται, με εξελίξεις όπως η πρώτη έγκριση πώλησης τεχνητού κρέατος (που έχει παραχθεί σε βιοαντιδραστήρες, χωρίς τη σφαγή ζώου), να παίζουν κι αυτές το ρόλο τους στις εξελίξεις. Ι.Π.
Η patisserie fine εισβάλλει στην Αθήνα
Από τα πιο καλά νέα της χρονιάς, οι αφίξεις ζαχαροπλαστείων με υψηλή τεχνική και γαλλική βάση, που αλλάζουν το τελματωμένο επί χρόνια τοπίο του γλυκού στην Αθήνα. Νέοι αλλά με σοβαρές θητείες pastry chefs, ποιοτικές πρώτες ύλες αλλά και ενσωμάτωση εκλεκτών ελληνικών υλικών ανεβάζουν το επίπεδο και ανοίγουν έναν δρόμο που σίγουρα θα έχει συνέχεια. Στα εργαστήρια-atéliers, chefs με εμπειρία πλάι σε διεθνή ονόματα της ζαχαροπλαστικής αλλά και σε βραβευμένα εστιατόρια της πόλης, δημιουργούν με έμπνευση και νεωτερική ματιά κλασικές αξίες. Η αρχή έγινε πέρσι με τον Dimitris Economides στο Ν. Ψυχικό, για ν’ ακολουθήσουν ο Κρίτων Πουλής με το «Bon Bon fait Maison» στο Σύνταγμα και πολύ πρόσφατα το «Ourse» των Σ. Τσουκαλά και Β. Νταλαγιάννη με pastry chef τον Σπύρο Πεδιαδιτάκη στην Α. Γλυφάδα και το «Σουίt» του Μπάμπη Ζιντίλη στο Π.Φάληρο. Από τα πολύ γλυκά νέα του 2020! Ν.Γ.
Cocktails στο σπίτι, στο δρόμο, στο χέρι
Τα bars μπορεί να μας έλειψαν (και ανυπομονούμε να τα επισκεφθούμε ξανά), τα cocktails τους όμως όχι, αφού αν υπήρχε μία τάση φέτος στην ελληνική bar σκηνή, αυτή ήταν τα delivery - take away - DIY cocktails. Και μάλιστα, με την υπογραφή εμβληματικών bars! Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, το πολυβραβευμένο «Baba Au Rum» (2 Shakers στα Αθηνόραμα Bar Awards 2020 και #31 στα 50 World’s Best
Νέα Wine Bars με άποψη
Τα Wine bars πληθαίνουν και εξελίσσονται και μέσα στη χρονιά είδαμε ιδιαίτερα openings και μια τάση για πιο «φιλικές προς τον χρήστη» προτάσεις κι εξυπηρέτηση. Ο Μιχάλης Παπατσίμπας μας καλωσόρισε στη νέα «Materia Prima» του στο Παγκράτι, που διαθέτει κι ένα μικρό αλλά ενδιαφέρον deli για να ψωνίσεις, ή να επιλέξεις κάποιο τυρί ή αλλαντικό για το κρασί σου, ενώ διαθέτει και ολοκληρωμένο μενού. Στην κάβα του, οι φιάλες είναι ταξινομημένες όχι ανάλογα με την προέλευση ή την ποικιλία των κρασιών, αλλά τα γευστικά χαρακτηριστικά τους. Σε διαφορετικό μήκος κύματος, η Ελένη Κεφαλοπούλου έστησε το λιλιπούτειο «Wine with Eleni» σ’ ένα παρκάκι κοντά στην Ακρόπολη και σε υποδέχεται σαν στον κήπο της, με προσωπικές επιλογές από μικρούς παραγωγούς και κρασιά από το Άγιο Όρος, που δύσκολα βρίσκεις αλλού. Ν.Γ.
Παλαιωμένο τσίπουρο «Π5ντε»
Ένα ολοκαίνουργιο παλαιωμένο τσίπουρο με το όνομα Π5ντε, γιατί 5 είναι τα χρόνια που υπομονετικά παλαίωνε σε δρύινα βαρέλια, μόλις κυκλοφόρησε. Η οικογένεια Σπυρόπουλου έπειτα από πολλές δοκιμές αποφάσισε να το εμφιαλώσει σε μια πολύ όμορφη συσκευασία και να το μοιραστεί μαζί μας. Έφτασε στο ποτήρι μας και μας εντυπωσίασε από την πρώτη κιόλας γουλιά με το φίνο άρωμα και την ντελικάτη γεύση του. Οι πρώτες κρύες βραδιές έχουν εμφανιστεί και το Π5ντε μαζί με πικρή σοκολάτα και ξηρούς καρπούς, θα είναι μια πολύ όμορφη και «ζεστή» συντροφιά. Β.Κ.
H Kayak έφερε το καλοκαίρι στο σπίτι μας
Εμβληματική και άκρως ελληνική, η εταιρεία παγωτού Kayak πάντα βρίσκει τρόπο να μας συναρπάζει, βάζοντας την γευστική υπογραφή της στα καλοκαίρια μας. Τον φετινό χειμώνα, όμως, ήρθε για να φέρει λιακάδα ακόμη και στις πιο συννεφιασμένες μέρες μας, χάρη στο νέο, δυναμικό e-shop της (https://kayak.gr/shop/) που, με την υπηρεσία delivery, έβαλε τις γεύσεις της Kayak κατευθείαν στο ψυγείο μας. Μini cups παγωτού για να έχει ο καθένας το δικό του, 500ml για τις βραδιές τηλεοπτικού binging, ειδικές 3κιλες συσκευασίες για όλη την οικογένεια, ή για εκείνες τις στιγμές που απλά θέλουμε να καλομάθουμε τον εαυτό μας, όλα έφτασαν στην πόρτα μας με μερικά clicks! Επιπλέον, θεαματικά tower cakes και βελούδινα red velvets, αλλά και κουραμπιέδες, μελομακάρονα και βασιλόπιτες έγιναν ιδανικά δώρα για φίλους και συγγενείς που γιόρταζαν, ή γλυκές εκπλήξεις για δικούς μας ανθρώπους στους οποίους θελήσαμε να προσφέρουμε ένα αναπάντεχο χαμόγελο, θυμίζοντάς μας ότι στην Kayak δεν υπάρχει εποχή - υπάρχει μόνο η απόλαυση και αυτή έρχεται σε όποια γεύση και σύνθεση επιλέξουμε, κατευθείαν στο σπίτι. I.Π.
«Mataroa Pink»: ροζ τζιν αλά ελληνικά
Σχεδόν έναν αιώνα ιστορίας μετρά η ποτοποιία Μελισσανίδη, που από το 1924 ειδικεύεται σε παραδοσιακά αποστάγματα, με το φυσικό μεταλλικό νερό από τις πηγές του Καϊμακτσαλάν να αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο των δημιουργιών της. Την προηγούμενη χρονιά κι έχοντας περάσει πια στην τρίτη της γενιά, η ποτοποιία παρουσίασε ένα εντελώς νέο προϊόν, το Mataroa Dry Gin που, προικισμένο με χαρακτηριστικές ελληνικές αρωματικές νότες ν(από τον δροσερό άρκευθο, την έντονη λεβάντα, τον αρωματικό κόλιανδρο, τα χαρακτηριστικά φύλλα δάφνης, την τυπική γλυκόριζα, ως το γλυκό χαμομήλι, την παιχνιδιάρικη μαστίχα και τις φλούδες πορτοκαλιού και λεμονιού), κέρδισε από την πρώτη γνωριμία μια θέση στις fine drinking προτιμήσεις μας. Φέτος, ελάχιστα πιο ελαφρύ σε αλκοολικούς βαθμούς, αλλά εξίσου πλούσιο σε γεύση, το Mataroa Pink ήρθε να διεκδικήσει τη θέση του στο δυναμικό trend των ροζ gin, βασισμένο στην ήδη αγαπημένη αρχική σύνθεση, εμπλουτισμένη με δύο νέα, άκρως μεσογειακά συστατικά: το ρόδι και τον ιβίσκο. Ι.Π.
Gift boxes με ελληνικό concept
Ελληνικά εμβληματικά προϊόντα σε περιτύλιγμα με άποψη είναι μια τάση που εμφανίστηκε μέσα στο 2020 και αναμένεται όχι μόνο να μείνει, αλλά και να εκτοξευθεί μέσα στο ’21, με την ευκαιρία του εορτασμού των 200 χρόνων από την ελληνική Επανάσταση. Ένα παράδειγμα είναι τα gift boxes που κυκλοφόρησε πρόσφατα το Spitiko Project ξεπερνώντας τα γνωστά “καλάθια” και προτείνοντας ντιζαϊνάτους υφασμάτινους σάκκους με ονόματα εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία, όπως Ecali, Ioli, Olympus, Sapfo με περιεχόμενο ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και αντικείμενα που συνδυάζουν τη χρηστικότητα με τη γευστική απόλαυση. Είναι ένας καλός πρεσβευτής της χώρας μας για τους φίλους του εξωτερικού. Ν.Γ.